sap8 on DeviantArthttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/https://www.deviantart.com/sap8/art/Victory-477530787sap8

Deviation Actions

sap8's avatar

Victory

By
Published:
443 Views

Description

Set in the heart of royal London at Hyde Park Corner, Wellington Arch was built in 1825-7 as part of a campaign to improve the royal parks. Intended as a victory arch proclaiming Wellington's defeat of Napoleon, it is crowned by the largest bronze sculpture in Europe, depicting the Angel of Peace descending on the ‘Quadriga’ – or four-horsed chariot – of War.

Today it is a landmark for both Londoners and visitors and a great addition to a memorable day out in London. Visitors can enjoy the glorious panoramas over London's Royal Parks and the Houses of Parliament from the balconies below the spectacular bronze sculpture. The view of the Household Cavalry on their way to and from the Changing of the Guard is a joy to behold!

[London, UK]

Nel cuore di Londra a Hyde Park Corner, l'arco Wellington fu costruito nel 1825.7 come parte di una campagna per migliorare i parchi regali. Inteso come un arco della vittoria di Wellington per la sconfitta di Napoleone, è coronato dalla scultura di bronzo più grande in Europa rappresentante l'angelo della pace in discesa sulla Quadriga - o biga a quattro cavalli - della guerra.

Oggi è un luogo storico sia Londinesi che visitatori ed una grande aggiunta ad un giorno memorabile a Londra. I visitatori possono godere di panorama splendidi sopra i parchi regali di Londra e le case di parlamenti dai balconi sotto alla spettacolare scultura in bronzo. La vista della cavalleria della guardia reale diretti a e da il cambio della guardia è una gioia da vedere!

[Londra, UK]

Image size
2592x3872px 3.74 MB
Make
NIKON CORPORATION
Model
NIKON D40X
Shutter Speed
10/2000 second
Aperture
F/7.1
Focal Length
18 mm
ISO Speed
100
Date Taken
Jul 26, 2014, 12:02:08 PM
Comments2
Join the community to add your comment. Already a deviant? Log In
zohreh1991's avatar
Great! 
I missed you, azizam :)